א. כָּל כְּלֵי מַתָּכוֹת שֶׁיֵּשׁ לָהֶן שֵׁם בִּפְנֵי עַצְמָן – מְקַבְּלִין טֻמְאָה, חוּץ מִן הַדֶּלֶת, וְהַנֶּגֶר, וְהַמַּנְעוּל, וְהַפּוֹתָה שֶׁתַּחַת הַצִּיר, וְהַצִּיר, וְהַקּוֹרָה, וְהַצִּנּוֹר; מִפְּנֵי שֶׁאֵלּוּ עֲשׂוּיִין לְקַרְקַע אוֹ לְשַׁמֵּשׁ אֶת הָעֵץ – אֵינָן מְקַבְּלִין טֻמְאָה, וַאֲפִלּוּ קֹדֶם שֶׁיִּקָּבְעוּ.
וְכָל כְּלִי מַתָּכוֹת שֶׁיֵּשׁ לוֹ שֵׁם לְוַי – אֵינוֹ מִתְטַמֵּא בִּפְנֵי עַצְמוֹ, מִפְּנֵי שֶׁהוּא כְּמִקְצָת כְּלִי. כֵּיצַד? עַקְרָב שֶׁל פְּרֻמְבְּיָא – טָמֵא; וּלְחָיַיִם שֶׁלָּהּ שֶׁעַל לְחָיֵי הַבְּהֵמָה מִכָּאן וּמִכָּאן – טְהוֹרִים, וְאֵינָן מְקַבְּלִין טֻמְאָה בִּפְנֵי עַצְמָן, מִפְּנֵי שֶׁאֵין לָהֶם שֵׁם בִּפְנֵי עַצְמוֹ. וּבִשְׁעַת חִבּוּרָן – הַכֹּל מְקַבֵּל טֻמְאָה.
ב. טַסִּים שֶׁל בַּרְזֶל שֶׁמַּנִּיחִין עַל לְחָיֵי הָאָדָם בִּשְׁעַת הַמִּלְחָמָה – אֵינָן מְקַבְּלִין טֻמְאָה, מִפְּנֵי שֶׁאֵין לָהֶם שֵׁם בִּפְנֵי עַצְמָן. וְאִם יֵשׁ בָּהֶן בֵּית קִבּוּל מַיִם – מִתְטַמְּאִין כְּכָל כְּלִי קִבּוּל.
ג. נֶזֶם שֶׁהוּא עָשׂוּי כִּקְדֵרָה מִלְּמַטָּה וְכַעֲדָשָׁה מִלְּמַעְלָן, וְנִפְרַק – הַקְּדֵרָה שֶׁלּוֹ מְקַבֶּלֶת טֻמְאָה בִּפְנֵי עַצְמָהּ, שֶׁהֲרֵי יֵשׁ בָּהּ בֵּית קִבּוּל, וְהָעֲדָשָׁה מְקַבֶּלֶת טֻמְאָה בִּפְנֵי עַצְמָהּ, מִפְּנֵי שֶׁיֵּשׁ לָהּ שֵׁם בִּפְנֵי עַצְמָהּ. וְהַצְּנִירָה שֶׁלּוֹ שֶׁהִיא נִכְנֶסֶת בָּאֹזֶן אוֹ בָּאַף – אֵינָהּ מְקַבֶּלֶת טֻמְאָה בִּפְנֵי עַצְמָהּ, מִפְּנֵי שֶׁאֵין לָהּ שֵׁם בִּפְנֵי עַצְמָהּ.
הָיָה הַנֶּזֶם הֶעָשׂוּי כְּמִין אֶשְׁכּוֹל, וְנִפְרַק – טָהוֹר, מִפְּנֵי שֶׁאֵין בּוֹ בֵּית קִבּוּל, וְאֵין לְכָל גַּרְגֵּר מִמֶּנּוּ שֵׁם בִּפְנֵי עַצְמוֹ, וַהֲרֵי אֵינוֹ רָאוּי לְתַכְשִׁיט מִשֶּׁנִּפְרַק.
ד. טַבַּעַת אַחַת שֶׁמַּנִּיחִין הַבָּנוֹת בְּרֶגֶל אַחַת – הִיא הַנִּקְרֵאת בִּירִית, וְאֵינָהּ מְקַבֶּלֶת טֻמְאָה, מִפְּנֵי שֶׁאֵין עָלֶיהָ צוּרַת כְּלֵי תַּכְשִׁיט, אֶלָּא כְּמוֹ טַבַּעַת הַכֵּלִים אוֹ טַבַּעַת שֶׁקּוֹשֵׁר בָּהּ בֵּין כְּתֵפָיו. אֲבָל שְׁתֵּי טַבָּעוֹת שֶׁמְּשִׂימוֹת הַבָּנוֹת בְּרַגְלֵיהֶן וְשַׁלְשֶׁלֶת מֻטֶּלֶת בֵּינֵיהֶן מִזּוֹ לָזוֹ – מְקַבְּלִין טֻמְאָה, מִפְּנֵי שֶׁהֵן מִתַּכְשִׁיטֵי הַבָּנוֹת, וְהֵן הַנִּקְרָאִין כְּבָלִים.
ה. קַטְלָה שֶׁחֻלְיוֹת שֶׁלָּהּ שֶׁל מַתֶּכֶת, וְהֵן בְּחוּט שֶׁל צֶמֶר אוֹ שֶׁל פִּשְׁתָּן, וְנִפְסַק הַחוּט – הַחֻלְיוֹת מְקַבְּלוֹת טֻמְאָה, שֶׁכָּל אַחַת וְאַחַת כְּלִי בִּפְנֵי עַצְמוֹ. הָיָה הַחוּט שֶׁלָּהּ שֶׁל מַתֶּכֶת, וְהַחֻלְיוֹת שֶׁל אֲבָנִים טוֹבוֹת וְשֶׁל מַרְגָּלִיּוֹת אוֹ שֶׁל זְכוּכִית, וְנִשְׁבְּרוּ הַחֻלְיוֹת וְהַחוּט קַיָּם – הֲרֵי זֶה מִתְטַמֵּא בִּפְנֵי עַצְמוֹ. שְׁיָרֵי קַטְלָה – כִּמְלֹא צַוַּאר קְטַנָּה.
ו. כָּל הַכִּסּוּיִין שֶׁל מַתֶּכֶת – טְהוֹרִים, וְאֵין מְקַבְּלִין טֻמְאָה, מִפְּנֵי שֶׁאֵין לָהֶן שֵׁם בִּפְנֵי עַצְמָן, חוּץ מִכִּסּוּי הַמֵּחַם וּמִכִּסּוּי טְנִי שֶׁל רוֹפְאִים; מִפְּנֵי שֶׁמַּנִּיחִין בּוֹ אֶת הָאִסְפְּלָנִית נַעֲשֶׂה כְּלִי קִבּוּל.
ז. כִּסּוּי שֶׁל מַתֶּכֶת שֶׁשָּׁפוֹ וּלְטָשׁוֹ וְעָשָׂהוּ מַרְאָה – הֲרֵי זֶה מְקַבֵּל טֻמְאָה.
ח. כָּל הַמִּשְׁקָלוֹת שֶׁל מַתֶּכֶת מְקַבְּלוֹת טֻמְאָה, וְהֵן הַנִּקְרָאוֹת אֻנְקָיוֹת. קְנֵה הַמֹּאזְנַיִם שֶׁל עֵץ שֶׁהָיוּ אֻנְקָיוֹת שֶׁל בַּרְזֶל תְּלוּיוֹת בּוֹ – מְקַבֵּל טֻמְאָה מִפְּנֵי הָאֻנְקָיוֹת הַתְּלוּיוֹת בּוֹ. בַּמֶּה דְּבָרִים אֲמוּרִים? בְּמֹאזְנַיִם שֶׁל מוֹכְרֵי פִּשְׁתָּן וּמוֹכְרֵי צֶמֶר. אֲבָל שֶׁל בַּעֲלֵי בָּתִּים – אֵינוֹ מְקַבֵּל טֻמְאָה עַד שֶׁיִּהְיוּ הָאֻנְקָיוֹת קְבוּעוֹת בּוֹ.
ט. מִשְׁקָלוֹת שֶׁנִּשְׁתַּבְּרוּ, אַף עַל פִּי שֶׁהֶחֱזִירָן וְשׁוֹקֵל בָּהֶן – אֵינָן מְקַבְּלוֹת טֻמְאָה. יִחֵד מֵהֶן חֲצָיֵי לִיטְרִין, שְׁלִישֵׁי לִיטְרִין, רְבִיעֵי רְטָלִין – הֲרֵי אֵלּוּ מְקַבְּלִין טֻמְאָה.
י. סֶלַע שֶׁנִּפְסְלָה וְהִתְקִינָהּ לִהְיוֹת שׁוֹקֵל בָּהּ – מְקַבֶּלֶת טֻמְאָה.
יא. אֻנְקְלִי שֶׁל כַּתָּפִין – טְהוֹרָה; וְשֶׁל רוֹכְלִין – מִתְטַמְּאָה. אֻנְקְלִי שֶׁל נַקְלִיטֵי הַמִּטָּה – טְהוֹרָה; וְשֶׁל דַּרְגָּשׁ – מִתְטַמְּאָה. אֻנְקְלִי שֶׁל כַּוֶּרֶת הַצַּיָּדִין שֶׁצָּדִין בָּהּ הַדָּגִים – טְהוֹרָה; וְשֶׁל שִׁדָּה – מִתְטַמְּאָה. אֻנְקְלִי שֶׁל מְנוֹרַת הָעֵץ – טְהוֹרָה; וְשֶׁל שֻׁלְחָן – מִתְטַמְּאָה.
זֶה הַכְּלָל: כָּל כְּלִי שֶׁמְּקַבֵּל טֻמְאָה בִּפְנֵי עַצְמוֹ מִן הַתּוֹרָה – הֲרֵי הָאֻנְקְלִי שֶׁל מַתֶּכֶת שֶׁלּוֹ וְהַשַּׁלְשֶׁלֶת שֶׁלּוֹ מְקַבְּלוֹת טֻמְאָה; וּכְלִי שֶׁאֵינוֹ מְקַבֵּל טֻמְאָה, כְּגוֹן פְּשׁוּטֵי כְּלֵי עֵץ וּכְלֵי עֵץ הַבָּאִים בְּמִדָּה וְכַיּוֹצֵא בָּהֶן – אֻנְקְלִי שֶׁל מַתֶּכֶת וְהַשַּׁלְשֶׁלֶת שֶׁלּוֹ אֵינָן מְקַבְּלוֹת טֻמְאָה, וְכָל אַחַת וְאַחַת בִּפְנֵי עַצְמָהּ טְהוֹרָה, שֶׁאֵין הָאֻנְקְלִי אוֹ הַשַּׁלְשֶׁלֶת כְּלִי בִּפְנֵי עַצְמוֹ, אֶלָּא הֲרֵי הֵן כְּמִקְצָת כְּלִי. וַאֲפִלּוּ אֻנְקְלִי שֶׁבַּכְּתָלִים שֶׁתּוֹלִין בָּהּ הַכֵּלִים וְהַבְּגָדִים וְכַיּוֹצֵא בָּהֶן – טְהוֹרָה.
יב. שַׁלְשֶׁלֶת שֶׁיֵּשׁ בָּהּ בֵּית נְעִילָה – מִתְטַמְּאָה; וְהָעֲשׂוּיָה לִכְפִיתָה – טְהוֹרָה.
יג. שַׁלְשֶׁלֶת שֶׁל סִיטוֹנוֹת – מִתְטַמְּאָה, מִפְּנֵי שֶׁהֵן נוֹעֲלִין בָּהּ הַחֲנֻיּוֹת; וְשֶׁל בַּעֲלֵי בָּתִּים – טְהוֹרָה, שֶׁאֵינָהּ אֶלָּא לְנוֹי.
יד. שַׁלְשֶׁלֶת שֶׁל מוֹשְׁחֵי קַרְקַע וְהַיְתֵדוֹת שֶׁלָּהֶן שֶׁתּוֹקְעִין בַּקַּרְקַע בְּשָׁעָה שֶׁמּוֹשְׁחִין – מְקַבְּלִין טֻמְאָה; וְשַׁלְשֶׁלֶת שֶׁל מְקוֹשְׁשֵׁי עֵצִים – טְהוֹרָה, לְפִי שֶׁהִיא מְשַׁמֶּשֶׁת אֶת הָעֵץ.
טו. שַׁלְשֶׁלֶת דְּלִי גָּדוֹל – אַרְבָּעָה טְפָחִים מִמֶּנָּה סָמוּךְ לַדְּלִי מִתְטַמֵּא עִם הַדְּלִי, מִפְּנֵי שֶׁהוּא צֹרֶךְ הַדְּלִי, וְהַשְּׁאָר טָהוֹר, לְפִי שֶׁאֵין לוֹ שֵׁם בִּפְנֵי עַצְמוֹ. וְשַׁלְשֶׁלֶת דְּלִי קָטָן – עֲשָׂרָה טְפָחִים.
טז. הַכַּדּוּר שֶׁל מַתֶּכֶת, וְהַסַּדָּן, וְהַקַּנְטֵר שֶׁל בַּנַּאי, וְהַדֶּקֶר שֶׁל חָרָשׁ, וַחֲמוֹר שֶׁל נַפָּח, וְהַמְטֻלְטֶלֶת וְהַמִּשְׁקֹלֶת שֶׁל בִּנְיָן, וְהַכִּידַיִם שֶׁל בַּרְזֶל שֶׁחוֹבְטִין בָּהֶן הַזֵּיתִים, וְהָאֲפַרְכֵּס שֶׁל מַתֶּכֶת, וְהָאוֹלָר שֶׁכּוֹרְתִין בּוֹ הַסּוֹפְרִים רֹאשׁ הַקֻּלְמוֹס שֶׁל קָנֶה, וְהַקֻּלְמוֹס שֶׁל מַתֶּכֶת, וְהַכַּן וְהַכַּנָּה שֶׁמְּשַׂרְטְטִין בָּהֶן הַסּוֹפְרִים – כָּל אֵלּוּ מְקַבְּלִין טֻמְאָה, שֶׁכָּל אֶחָד מֵהֶן יֵשׁ לוֹ שֵׁם בִּפְנֵי עַצְמוֹ. וְכֵן כָּל כַּיּוֹצֵא בָּאֵלּוּ.
וְכָל כְּלִי מַתָּכוֹת שֶׁיֵּשׁ לוֹ שֵׁם לְוַי. שלא נקרא בשם עצמאי אלא רק כחלק מכלי אחר. אֵינוֹ מִתְטַמֵּא בִּפְנֵי עַצְמוֹ. כשאינו מחובר לשאר חלקי הכלי. עַקְרָב שֶׁל פְּרֻמְבְּיָא טָמֵא. הפרומביא היא הרתמה של בהמה, ועקרב הוא חלק המתכת המתחבר לרתמה שנכנס לפי הבהמה. והוא טמא משום שנקרא 'עקרב' סתם ללא שם לוואי. וּלְחָיַיִם שֶׁלָּהּ שֶׁעַל לְחָיֵי הַבְּהֵמָה מִכָּאן וּמִכָּאן טְהוֹרִים. הברזלים הנתונים על לחיי הבהמה טהורים משום שיש להם שם לוואי שהם נקראים 'לחיים של פרומביא' ולא 'לחיים' סתם. וּבִשְׁעַת חִבּוּרָן הַכֹּל מְקַבֵּל טֻמְאָה. כאשר הלחיים מחוברות לשאר חלקי הרסן, כל החלקים מקבלים טומאה אם נגעה הטומאה באחד מהם.