א. עַל שִׁשָּׁה דְּבָרִים נִצְטַוָּה אָדָם: עַל עֲבוֹדָה זָרָה, וְעַל בִּרְכַּת הַשֵּׁם, וְעַל שְׁפִיכוּת דָּמִים, וְעַל גִּלּוּי עֲרָיוֹת, וְעַל הַגָּזֵל, וְעַל הַדִּינִין.
אַף עַל פִּי שֶׁכֻּלָּן קַבָּלָה הֵן בְּיָדֵנוּ מִמֹּשֶׁה רַבֵּנוּ, וְהַדַּעַת נוֹטָה לָהֶן – מִכְּלַל דִּבְרֵי הַתּוֹרָה יֵרָאֶה שֶׁעַל אֵלּוּ נִצְטַוּוּ. הוֹסִיף לְנֹחַ אֵבֶר מִן הַחַי, שֶׁנֶּאֱמַר: "אַךְ בָּשָׂר בְּנַפְשׁוֹ דָמוֹ לֹא תֹאכֵלוּ" (בראשית ט,ד) – נִמְצְאוּ שֶׁבַע מִצְווֹת.
וְכֵן הָיָה הַדָּבָר בְּכָל הָעוֹלָם עַד אַבְרָהָם; נִצְטַוָּה יָתֵר עַל אֵלּוּ בְּמִילָה, וְהוּא הִתְפַּלֵּל שַׁחֲרִית. וְיִצְחָק הִפְרִישׁ מַעֲשֵׂר, וְהוֹסִיף תְּפִלָּה אַחֶרֶת לִפְנוֹת הַיּוֹם. וְיַעֲקֹב הוֹסִיף גִּיד הַנָּשֶׁה, וְהִתְפַּלֵּל עַרְבִית. וּבְמִצְרַיִם נִצְטַוָּה עַמְרָם בְּמִצְווֹת יְתֵרוֹת. עַד שֶׁבָּא מֹשֶׁה רַבֵּנוּ, וְנִשְׁלְמָה תּוֹרָה עַל יָדוֹ.
ב. בֶּן נֹחַ שֶׁעָבַד עֲבוֹדָה זָרָה – חַיָּב, וְהוּא שֶׁיַּעֲבֹד כְּדַרְכָּהּ. וְכָל עֲבוֹדָה זָרָה שֶׁבֵּית דִּין שֶׁל יִשְׂרָאֵל מְמִיתִין עָלֶיהָ – בֶּן נֹחַ נֶהֱרָג עָלֶיהָ, וְכָל שֶׁאֵין בֵּית דִּין שֶׁל יִשְׂרָאֵל מְמִיתִין עָלֶיהָ – אֵין בֶּן נֹחַ נֶהֱרָג עָלֶיהָ. וְאַף עַל פִּי שֶׁאֵינוֹ נֶהֱרָג – אָסוּר בַּכֹּל. וְאֵין מַנִּיחִין אוֹתָם לְהָקִים מַצֵּבָה, וְלֹא לִטַּע אֲשֵׁרָה, וְלֹא לַעֲשׂוֹת צוּרוֹת וְכַיּוֹצֵא בָּהֶן לְנוֹי.
ג. בֶּן נֹחַ שֶׁבֵּרֵךְ אֶת הַשֵּׁם, בֵּין שֶׁבֵּרֵךְ בַּשֵּׁם הַמְיֻחָד בֵּין שֶׁבֵּרֵךְ בְּכִנּוּי, בְּכָל לָשׁוֹן – חַיָּב, מַה שֶּׁאֵין כֵּן בְּיִשְׂרָאֵל.
ד. בֶּן נֹחַ שֶׁהָרַג נֶפֶשׁ, אֲפִלּוּ עֻבָּר בִּמְעֵי אִמּוֹ – נֶהֱרָג עָלָיו. וְכֵן אִם הָרַג טְרֵפָה, אוֹ שֶׁכְּפָתוֹ וּנְתָנוֹ לִפְנֵי אֲרִי, אוֹ שֶׁהִנִּיחוֹ בָּרָעָב עַד שֶׁמֵּת, הוֹאִיל וְהֵמִית מִכָּל מָקוֹם – נֶהֱרָג. וְכֵן אִם הָרַג רוֹדֵף שֶׁיָּכוֹל לְהַצִּילוֹ בְּאֶחָד מֵאֵבָרָיו – נֶהֱרָג עָלָיו, מַה שֶּׁאֵין כֵּן בְּיִשְׂרָאֵל.
ה. שֵׁשׁ עֲרָיוֹת אֲסוּרוֹת עַל בְּנֵי נֹחַ: הָאֵם, וְאֵשֶׁת הָאָב, וְאֵשֶׁת אִישׁ, וַאֲחוֹתוֹ מֵאִמּוֹ, וּזְכוּר, וּבְהֵמָה, שֶׁנֶּאֱמַר: "עַל כֵּן יַעֲזָב אִישׁ אֶת אָבִיו" (בראשית ב,כד) – זוֹ אֵשֶׁת אָבִיו; "וְאֶת אִמּוֹ" (שם) – כְּמַשְׁמָעָהּ; "וְדָבַק בְּאִשְׁתּוֹ" (שם) – לֹא בְּאֵשֶׁת חֲבֵרוֹ; "וְדָבַק בְּאִשְׁתּוֹ" – לֹא בִּזְכוּר; "וְהָיוּ לְבָשָׂר אֶחָד" (שם) – לְהוֹצִיא בְּהֵמָה חַיָּה וָעוֹף, שֶׁאֵין הוּא וָהֵם בָּשָׂר אֶחָד, וְנֶאֱמַר: "אֲחֹתִי בַת אָבִי הִיא אַךְ לֹא בַת אִמִּי וַתְּהִי לִי לְאִשָּׁה" (שם כ,יב).
ו. בֶּן נֹחַ חַיָּב עַל מְפֻתַּת אָבִיו וַאֲנוּסַת אָבִיו; הֲרֵי הִיא אִמּוֹ מִכָּל מָקוֹם. וְחַיָּב עַל אֵשֶׁת אָבִיו אֲפִלּוּ לְאַחַר מִיתַת אָבִיו. וְחַיָּב עַל הַזְּכוּר בֵּין קָטָן בֵּין גָּדוֹל, וְעַל הַבְּהֵמָה בֵּין קְטַנָּה בֵּין גְּדוֹלָה. וְהוּא נֶהֱרָג לְבַדּוֹ, וְאֵין הוֹרְגִין אֶת הַבְּהֵמָה, שֶׁלֹּא נִצְטַוּוּ בַּהֲרִיגַת הַבְּהֵמָה אֶלָּא יִשְׂרָאֵל.
ז. אֵין בֶּן נֹחַ חַיָּב עַל אֵשֶׁת חֲבֵרוֹ עַד שֶׁיָּבֹא עָלֶיהָ כְּדַרְכָּהּ אַחַר שֶׁנִּבְעֲלָה לְבַעְלָהּ. אֲבָל מְאֹרָסָה, אוֹ שֶׁנִּכְנְסָה לַחֻפָּה וַעֲדַיִן לֹא נִבְעֲלָה – אֵינָן חַיָּבִין עָלֶיהָ, שֶׁנֶּאֱמַר: "וְהִיא בְּעֻלַת בָּעַל" (בראשית כ,ג).
בַּמֶּה דְּבָרִים אֲמוּרִים? בְּבֶן נֹחַ שֶׁבָּא עַל בַּת נֹחַ. אֲבָל גּוֹי שֶׁבָּא עַל הַיִּשְׂרְאֵלִית, בֵּין כְּדַרְכָּהּ בֵּין שֶׁלֹּא כְּדַרְכָּהּ – חַיָּב. וְאִם הָיְתָה נַעֲרָה מְאֹרָסָה – נִסְקָל עָלֶיהָ, כְּדִינֵי יִשְׂרָאֵל. בָּא עָלֶיהָ אַחַר שֶׁנִּכְנְסָה לַחֻפָּה וְלֹא נִבְעֲלָה – הֲרֵי זֶה בְּחֶנֶק, כְּדִינֵי יִשְׂרָאֵל. אֲבָל אִם בָּא עַל אֵשֶׁת יִשְׂרָאֵל אַחַר שֶׁנִּבְעֲלָה – הֲרֵי זֶה כְּמִי שֶׁבָּא עַל אֵשֶׁת גּוֹי חֲבֵרוֹ, וְיֵהָרֵג בְּסַיִף.
ח. בֶּן נֹחַ שֶׁיִּחֵד שִׁפְחָה לְעַבְדּוֹ – הֲרֵי זֶה נֶהֱרָג עָלֶיהָ מִשּׁוּם אֵשֶׁת חֲבֵרוֹ. וְאֵינוֹ חַיָּב עָלֶיהָ עַד שֶׁיִּפְשֹׁט הַדָּבָר, וְיֹאמְרוּ לָהּ הָעָם: 'זוֹ רִבְיַת עֶבֶד פְּלוֹנִי'. וּמֵאֵימָתַי תַּחֲזֹר לְהֶתֵּרָהּ? מִשֶּׁיַּפְרִישֶׁנָּה מֵעַבְדּוֹ, וְיִפְרַע רֹאשָׁהּ בַּשּׁוּק.
וּמֵאֵימָתַי תִּהְיֶה אֵשֶׁת חֲבֵרוֹ כִּגְרוּשָׁה שֶׁלָּנוּ? מִשֶּׁיּוֹצִיאָהּ מִבֵּיתוֹ וִישַׁלְּחֶנָּה לְעַצְמָהּ, אוֹ מִשֶּׁתֵּצֵא הִיא מִתַּחַת רְשׁוּתוֹ וְתֵלֵךְ לָהּ; שֶׁאֵין לָהּ גֵּרוּשִׁין בִּכְתָב, וְאֵין הַדָּבָר תָּלוּי בּוֹ לְבַד, אֶלָּא כָּל זְמַן שֶׁיִּרְצֶה הוּא אוֹ הִיא לִפְרֹשׁ זֶה מִזֶּה – פּוֹרְשִׁין.
ט. בֶּן נֹחַ חַיָּב עַל הַגָּזֵל, בֵּין שֶׁגָּזַל גּוֹי בֵּין שֶׁגָּזַל יִשְׂרָאֵל. וְאֶחָד הַגּוֹזֵל, אוֹ הַגּוֹנֵב מָמוֹן, אוֹ גּוֹנֵב נֶפֶשׁ, אוֹ הַכּוֹבֵשׁ שְׂכַר שָׂכִיר וְכַיּוֹצֵא בּוֹ, אֲפִלּוּ פּוֹעֵל שֶׁאָכַל שֶׁלֹּא בִּשְׁעַת מְלָאכָה – עַל הַכֹּל חַיָּב, וַהֲרֵי הוּא בִּכְלַל גַּזְלָן, מַה שֶּׁאֵין כֵּן בְּיִשְׂרָאֵל. וְכֵן חַיָּב עַל פָּחוֹת מִשָּׁוֶה פְּרוּטָה. וּבֶן נֹחַ שֶׁגָּזַל פָּחוֹת מִשָּׁוֶה פְּרוּטָה, וּבָא אַחֵר וּגְזָלָהּ מִמֶּנּוּ – שְׁנֵיהֶן נֶהֱרָגִין עָלֶיהָ.
י. וְכֵן חַיָּב עַל אֵבֶר מִן הַחַי וְעַל בָּשָׂר מִן הַחַי בְּכָל שֶׁהוּא, שֶׁלֹּא נִתְּנוּ הַשִּׁעוּרִים אֶלָּא לְיִשְׂרָאֵל. וּמֻתָּר הוּא בְּדָם מִן הַחַי.
יא. אֶחָד הָאֵבֶר אוֹ הַבָּשָׂר הַפּוֹרֵשׁ מִן הַבְּהֵמָה אוֹ מִן הַחַיָּה. אֲבָל הָעוֹף – יֵרָאֶה לִי שֶׁאֵין בֶּן נֹחַ נֶהֱרָג עַל אֵבֶר מִן הַחַי מִמֶּנּוּ.
יב. הַשּׁוֹחֵט אֶת הַבְּהֵמָה, אֲפִלּוּ שָׁחַט בָּהּ שְׁנֵי הַסִּימָנִין, כָּל זְמַן שֶׁהִיא מְפַרְכֶּסֶת – אֵבֶר וּבָשָׂר הַפּוֹרְשִׁין מִמֶּנָּה אֲסוּרִין לִבְנֵי נֹחַ מִשּׁוּם אֵבֶר מִן הַחַי.
יג. כָּל שֶׁאָסוּר עַל יִשְׂרָאֵל מִשּׁוּם אֵבֶר מִן הַחַי – אָסוּר עַל בְּנֵי נֹחַ, וְיֵשׁ שֶׁבְּנֵי נֹחַ חַיָּבִין עָלָיו וְלֹא יִשְׂרָאֵל: שֶׁבְּנֵי נֹחַ, אֶחָד בְּהֵמָה וְחַיָּה, בֵּין טְהוֹרָה בֵּין טְמֵאָה – חַיָּבִין עָלֶיהָ מִשּׁוּם אֵבֶר מִן הַחַי, וּמִשּׁוּם בָּשָׂר מִן הַחַי. וְאֵבֶר וּבָשָׂר הַפּוֹרְשִׂין מִן הַמְפַרְכֶּסֶת, אַף עַל פִּי שֶׁשָּׁחַט בָּהּ יִשְׂרָאֵל שְׁנֵי הַסִּימָנִין – הֲרֵי זֶה אָסוּר לִבְנֵי נֹחַ מִשּׁוּם אֵבֶר מִן הַחַי.
יד. וְכֵיצַד הֵן מְצֻוִּין עַל הַדִּינִין? חַיָּבִין לְהוֹשִׁיב דַּיָּנִים וְשׁוֹפְטִים בְּכָל פֶּלֶךְ וָפֶלֶךְ לָדוּן בְּשֵׁשׁ מִצְווֹת אֵלּוּ וּלְהַזְהִיר אֶת הָעָם, וּבֶן נֹחַ שֶׁעָבַר עַל אַחַת מִשֶּׁבַע מִצְווֹת אֵלּוּ יֵהָרֵג בְּסַיִף.
כֵּיצַד? אֶחָד הָעוֹבֵד עֲבוֹדָה זָרָה, אוֹ שֶׁבֵּרֵךְ אֶת הַשֵּׁם, אוֹ שֶׁשָּׁפַךְ דָּם, אוֹ שֶׁבָּעַל אַחַת מִשֵּׁשׁ עֲרָיוֹת שֶׁלָּהֶן, אוֹ שֶׁגָּזַל אֲפִלּוּ פָּחוֹת מִשָּׁוֶה פְּרוּטָה, אוֹ שֶׁאָכַל כָּל שֶׁהוּא מֵאֵבֶר מִן הַחַי אוֹ בָּשָׂר מִן הַחַי, אוֹ שֶׁרָאָה אֶחָד שֶׁעָבַר עַל אַחַת מֵאֵלּוּ וְלֹא דָּנוֹ וַהֲרָגוֹ – הֲרֵי זֶה יֵהָרֵג בְּסַיִף. וּמִפְּנֵי זֶה נִתְחַיְּבוּ כָּל בַּעֲלֵי שְׁכֶם הֲרִיגָה, שֶׁהֲרֵי שְׁכֶם גָּזַל, וְהֵם רָאוּ וְיָדְעוּ וְלֹא דָּנוּהוּ. וּבֶן נֹחַ נֶהֱרָג בְּעֵד אֶחָד, וּבְדַיָּן אֶחָד, בְּלֹא הַתְרָאָה, וְעַל פִּי קְרוֹבִים, אֲבָל לֹא בְּעֵדוּת אִשָּׁה, וְלֹא תָּדוּן אִשָּׁה לָהֶם.